Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2021 11:28 - Нещата от живота 1
Автор: bateico Категория: Поезия   
Прочетен: 391 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 12.01 12:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
             Нещата от живота 1

     Тъкмо бях завършил висшето си образование на
   двадесет и няколко години, висок, строен, начетен
   както казваше дядо ми: Няма какво да ти се опре,
   почнеш ли го!
     Почнах работа в провинцията, в поредната почивка на
   обяд в барчето на предприятието, седях на една маса и
   си говорих с една колежка, местна мой набор.
     С тънка усмивка и закачлив поглед, един колега от
   по-старите поглеждаше към нашата маса, явно привлечен
   от смеха и живия разговор.
     След няколко минути, същия колега стана от неговата маса
   поздрави ни и минавайки покрай нас, подхвърли следното
   изречение:
     - Така не се прави, първо се ожени!
     Само забави хода си и излезе навън.
     Първоначално чувайки думите му, само кимнах в съгласие
   и отговорих:
     - Да добре!
     Но след няколко минути като приключих с кафе паузата
   и тръгнах към работното си място си спомних изречението
   и се замислих какво точно искаше да ми каже!
     С колегата бяхме на "здравей" и "здрасти" нямахме си
   приказка, чисто колегиални отношения.
     Мина време, на следващия банкет по повод национален
   празник намерих подходящото време между хапване,
   пийване и танци, и седнах до него. Споделих какво ме
   гложде от доста време и не мога да намеря отговор.
     Той се засмя искрено и ме погледна в очите като
   директно ми каза:
     - Кое не си разбрал точно? Знаеш колежката, е женена
   за колега и е с дете! Нямаш право, ти си ерген!
     Аз, подскочих като ужилен:
     - Какво, нямам право?
     А, той се усмихна накриво и каза:
     - Първо се ожени, след това ще разбереш!
     Не съм тъп, нито съм някакъв загубеняк,
   но не можех все още да разбера смисъла на
   мъдрите му слова.
     Продължихме веселбата, напреднахме във всичко,
   отново се сетих и седнах до колегата, с риск да стана
   досаден, но да получа първия си урок в живота.
     Той ме погледна, леко раздразнен от моята ергенска
   арогантност и неуважение на блаженния момент на
   купона и тогава ме срази със следното изречение
   може би под въздействие на алкохола:
     - И ние да поебем, иначе не е коректно!
     Станах от масата като ударен с парцал.
     Този мъж на предпенсионна възраст, без висше
   образование, но природно интелигентен, ми каза
   една житейска истина, която щях да осъзная и
   разбера на два пъти повече години, след провален
   18 годишен брак, и с две деца моя плът и кръв!

       Бате Ицо 30.08.2021г.





Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bateico
Категория: Лични дневници
Прочетен: 231946
Постинги: 368
Коментари: 161
Гласове: 570
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930